SL: FCK vs. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian

Re: SL: FCK vs. FCM

Indlæg af Christian »

min bemærkning om manglende tro var ikke møntet på dig, selvom jeg godt kan se det kan læses sådan.
Mere bare generelt, at det må være hårdt at holde med et hold man ikke har de store forventninger til.

Jeg er enig i at FCK har spillet bedre end os i denne sæson, og jeg ved ikke helt hvorfor jeg inden hver kamp tænker, at nu kommer kampen hvor vi finder tilbage til det niveau, vi havde i store dele af sidste sæson.

I kortere perioder i enkelte kampe, har det virket som om at nu var vi på vej, men det er faldet til jorden hver gang.

Den eneste kamp jeg husker som rigtig god i denne sæson, udover EL-kampene, er kampen i Åb i starten af sæsonen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
Men problemet for mig - og grunden til stemningen hurtigt vender, tror jeg - er, at de problemer vi ser mod FCK er af taktisk karakter og vidner om problemer ifht. taktikken og dermed Thorup, forståes: grundlæggende problemer.
Stoffer skrev: Som du nævner, så havde vi endelig fået lidt gang i tingene igen. Derfor er det så ærgerligt, at vi slet ikke kommer ud til kampen og for de flestes vedkommende ikke rammer det rette spændingsniveau. Det viser, synes jeg, at de 10 point i de sidste 4 kampe blot er udtryk for, at vi med vores spilleres kvalitet dog har et vist bund niveau mod ringere modstand på hjemmebane. Det kan man jo ikke ligefrem tilskrive taktisk genialitet af Thorup.
Med andre ord. Thorup er chanceløs.

Jeg er bestemt ikke Thorup fan for at sige det mildt. Men sejre over OB og Brøndby via noget af det bedste spil vi har vist i denne sæson må også give ham noget kredit og ikke blot tilskrives at "vi trods alt har lidt bundniveau".

Jeg kan ikke se at FCK kampen blev tabt pga taktiske fejl. Spillerne var bare slet ikke parate. Noget der ellers ikke har været Thorups problem i denne sæson eftersom vi ligger klart nr 1 hvis vi kampene kun varede 45 minutter. Bagud 2-0 efter 8 minutter hvor vi sejler rundt ødelægger ethvert taktisk oplæg. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke problemer af taktisk karakter der skal tildeles Thorup i den kamp ?

For mig at se er det spillerne der bare slet ikke kom ud af omklædningsrummet. Jeg kan ikke engang give dem kredit for at komme tilbage i kampen, da det jo ikke var fordi at vi begyndte at dominere på noget tidspunkt. Vi får bare to langdistance frispark i nettet grundet gode - men ikke brilliante - frispark, fra Jacob Poulsen. Godt assisteret af meget svagt keeper spil.

Svagt keeper spil var der i den grad også i vores ende. Hvordan kan MA være så passiv og blive stående tilbage på stregen hvor hjørnesparket/indlægget bliver sparket ind i det lille felt tæt på ham ? Det er mig en gåde. For en keeper på superliga niveau burde det være standard at gå efter dem. I stedet blev det 2-0 fordi der tilmed også var markante markeringsfejl.

Polle assisterer nærmest for Verbic til 3-1. Det er 3 scoringer på hjælpeløse fejl som bare ikke må ske. Alt for store fejl. Målet til 5-3 var i samme dur. Man kan komme med nok så meget taktisk forståelse som træner, men hvis ens spillere ikke har hovedet med på banen, så kan det være lige meget.

Det vil dog altid falde tilbage på træneren den slags - og det skal det også. Jeg har bare svært ved at se noget af taktisk karakter der afgjorde kampen negativt for os.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker

Indlæg af henker »

Læste en artiklen i deromkring i bt.dk tror jeg. At thorup sagde at han fortsætter næste sæson.. (åh gud) men hvor længe har den dumme steinlein lavet kontrakt med thorup..?? Eller har steinlein indset og finder en international træner eller tage riddersholm tilbage da steinlein indrømmer og vil benytte sig mere af de ungdoms spiller til næste sæson.. Eller vil steinlein benytte sig billige, så tage sønderjydske træner som han benyttdig også 4141 system og han gjorde det rigtige rigtige utrolig flot!!

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Kampen viste vel bare reelt den styrke forskel der er på de 2 hold i denne sæson, vi kommer ikke ud til kampen fra start og når vi endelig kommer med i kampen giver vi mål væk på lillepit niveau.

Vi er bare ikke gennem bruds farlig nok når vi har bolden, og det er med og uden bold.

Vi er ikke så stærke i erobrings spillet som sidste sæson.

Hvem der er syld i dette ved jeg ikke, men vi mangler overskud i kampe der bliver spillet som disse kampe med tryk på i nærkampe og tempo.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Kampen viste vel bare reelt den styrke forskel der er på de 2 hold i denne sæson, vi kommer ikke ud til kampen fra start og når vi endelig kommer med i kampen giver vi mål væk på lillepit niveau.

Vi er bare ikke gennem bruds farlig nok når vi har bolden, og det er med og uden bold.

Vi er ikke så stærke i erobrings spillet som sidste sæson.

Hvem der er syld i dette ved jeg ikke, men vi mangler overskud i kampe der bliver spillet som disse kampe med tryk på i nærkampe og tempo.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jeg tror sulten mangler hos del spillere

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var en skam, for vi havde chancen for at stemple ind igen. Det havde været det endegyldige svar på den kritik der har været. Om det så var baseret mere på håb end på realiteter er jo så det.
Men sæsonen er godkendt hvis vi slutter indenfor top3. Og så må man jo også tage hatten af for spiller og trænerteamet, der har været sindsygt mange kampe i denne sæson. Men top3 skal vi være i når sidste kamp er spillet, alt andet vil være fiasko.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev: FCK kan heller ikke være tilfredse med at vi scorer tre gange i Parken, deres forsvar var heller ikke imponerende. Faktisk synes jeg ikke nogle af de to hold var særligt imponerende i dag, der var for mange koncentrationssvigt, niveauet falder pludselig helt i bund, hos begge hold.
Jeg er meget enig. Det var generelt meget lavt niveau, vi var vidne til. FCK er for mig at se et af de ringeste mesterhold i mange år, og det gør det jo bare ekstra smerteligt at overvære. Vi så, at vi selv i den nuværende forfatning, kan ryste dem med enkle midler. Mesterskabet er billigt, og vi kan kun takke os selv for, at vi ikke byder ind på det.

Det store problem er stadig manglen på ledere. Så længe vi ikke får erstattet Bak, Erik og Petter, kan vi ikke forvente at være titeludfordrere. Det blev ekstremt tydeligt i går, hvor vi er helt væk på nøgletidspunkterne. Ved begge halvleges start, og umiddelbart efter scoringerne til 1-0 og 2-1 forærer vi mål væk. Jeg vover påstanden, at det ikke var sket med Bak på banen.

Skal man tvinge ja-hatten ned over ørerne, så gjorde vi det OK offensivt i 2 del. Olsson og Rilwan skabte fint med chancer, da de først satte tempo på afleveringerne rundt om FCKs felt, og NK kløede på, og burde vel egentlig have scoret?

Jeg er bekymret. Den nuværende trup kan imo sagtens matche FCK, men så længe de har Delaney og vi ikke har nogen leder, er det urimelige hold. Med lidt held er den første del af problemstillingen løst med et Delaney-salg til sommer, men vi skal have nogen ind, der kan løfte opgaven. Eller kurere Bak. Eller gøre NK 5 år ældre. Ingen af delene er umiddelbart løst med en søgning hos Smartodds.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er helt uenig i at FCK er et af de ringeste mesterskabshold i mange år. Holdet er spækket med super gode spillere på alle pladser. For mig at se så er det kun deres hold fra 10/11 sæsonen der har set bedre ud navnemæssigt. De har underpræsteret i år pointmæssigt efter hvad jeg havde forventet de ville gøre, men de har trods alt stadig over 2 i snit. Kig på hvad Aab vandt med forrige sæson - de var ikke i nærheden af et mesterskabs snit. Der kunne man tale om at det var et billigt mesterskab. Iøvrigt fortjent nok de vandt selvom alle marginalerne gik deres vej.

Hvis FCK mod alle forventninger beholder deres trup intakt til næste sæson så fejer de alt modstand til side. Heldigvis er der nogle der med garanti bliver solgt. Delayney, Jørgensen.

Jeg forventer at vi vil gøre mere modstand næste år. Alt andet vil være en skuffelse af dimensioner. Specielt hvis vi ikke engang skal spille i Europa.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Noe

Indlæg af Noe »

Så det er navnene, der afgør om et mesterhold er stærkt eller ej?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det er ikke hvad jeg skriver. Du skrev at mesterskabet er billigt i år og at FCK er et af de svageste mesterskabshold i mange år. De har over 2 point i snit per kamp. Kun een gang i spuerligaens historie har det ikke været nok til guld. Det var sidste år. En hel del gange har mindre end 2 point i snit per kamp været nok. Senest forrige år. Kigger man på point som parameter for hvor stærkt et hold er, så er din påstand vås. Jeg tilføjer så at jeg tilmed mener at FCK har færre point end jeg før sæsonen havde troet de ville opnå. At de navnemæssigt har det stærkeste hold de har haft siden 10/11 sæsonen. Den sæson hvor de kom videre fra gruppespillet i CL og fik 81p i suppen (iirc).

De har et skræmmende godt hold, med klassespillere hele vejen rundt. Også på bænken. Som jeg ser det er Zanka deres weakest link.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCK er ganske værdige mestre, og den snak om, at deres mesterskab er billigt, virker ærlig talt ret forsmået. Lad os nu lade være med at forfalde til den slags.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Med mindre man gerne vil fastholde sig selv i troen om at alting var elendigt mod FCK, så tjek gerne denne
http://www.superliga.dk/kamp/2015-16/ma ... idtjylland

pr0j3ct skrev:
Steffen am skrev:I øvrigt hvis vi ikke havde fået en tynd off-side imod os OG en tynd straffe imod, havde været 4-4 og vi havde haft en anden snak nu.
Ja og hvis ikke de havde scoret 2 mål i starten af kampen havde vi også vundet, eller hvis Pusic havde scoret hattick, eller hvis vi havde en bedre målmand, eller hvis.. et eller andet. Lad nu undskyldningerne ligge, alt det hvis dit og dat kan man ikke bruge til noget. Vi tabte mod et bedre hold, længere er den ikke.

Kampen:

Skidt kamp, mange fejl og FCK ville det mere end os. Dog en god fight i anden halvleg, som vi alligevel ikke rigtig kunne bruge til så meget.
Fair nok at man taber på udebane til et stærkt FCK hold, men måden det sker på er bare ikke godt nok.
I forhold til resultatet har du naturligvis ret, at man ikke kan bruge "hvis" til særlig meget.
Men prøver at kigge på spillet og stille spørgsmålstegn til "alt er lort"-mode.

Er enig med din betragtning om 2. halveg, resultat mæssigt kan vi ikke bruge det til noget, men derfor kan der godt være nogle ting vi tager med fra kampen.
De første 15 min, og samtlige defensive opdækninger er bare ikke en af de ting.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Steffen am skrev:I forhold til resultatet har du naturligvis ret, at man ikke kan bruge "hvis" til særlig meget.
Men prøver at kigge på spillet og stille spørgsmålstegn til "alt er lort"-mode.
Jeg kender ikke lige det "alt er lort"-mode. Men jeg kender til de følelser der er ved sport og specielt fodbold og jeg ved også at man måske ikke altid skal tage alting hvad folk de siger, når der er ramt af følelser i form af skuffelse, vrede, frustationer, glæde osv. så bogstaveligt.

Også derfor jeg personligt syntes at det er ok at folk kommer med kritik, ros uden at jeg skal stille mig til dommer for om det nu også er for meget kritik eller ros der nu kommer, før, under, eller efter den enkelte kamp.

Lad os nu sige at "hvis" vi nu havde scoret 2 kasser mere og vundet, ville jeg personligt stadig have stillet mig kritisk overfor flere ting i denne kamp, en del faktisk, dog uden at jeg prøver at fastholde mig selv i troen om at alting var elendigt, for at bruge dine egne ord. Det kan jeg sagtens gøre samtidig med at jeg kan glæde mig over at vi vandt. Det behøver ikke altid at være så sort/hvid eller alt er lort/alt er godt.

Man kan ikke bruge "hvis" til noget ang. kampen. For det er i bund og grund bare gætterier, som intet garanterer og som man alligevel aldrig for et svar på.
Er enig med din betragtning om 2. halveg, resultat mæssigt kan vi ikke bruge det til noget, men derfor kan der godt være nogle ting vi tager med fra kampen.
De første 15 min, og samtlige defensive opdækninger er bare ikke en af de ting.
Enig at man kan tage noget med og det burde man også, syntes personligt bare ikke rigtig at det er tilfældet for Fcm`s vedkommende.
Men jeg mente dog i selve kampen, da jeg sagde det. Eftersom jeg ikke mener at vi kunne bruge den gode fight til så meget, når den først kommer så sent og efter at vi stort set havde tabt kampen allerede efter få minutter. Ja ved så godt at både FCM og FCM åbnede helt op for motorvejen igennem forsvaret og man sad og håbede til det sidste.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Acebone skrev:FCK er ganske værdige mestre, og den snak om, at deres mesterskab er billigt, virker ærlig talt ret forsmået. Lad os nu lade være med at forfalde til den slags.
Enig.

Besvar