Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af THenry »

Arff skrev:
Kent skrev:Virker til at være en udviklingsspiller. Passer også fint med, at Ajax ikke ville have ham efter prøvetræningen. De vurderede nok, at han ikke var klar til Holland endnu. Hvis vi så kan arbejde med ham et par sæsoner, så kan det være helt fint.

Lad os håbe, at han klarer det bedre end Zidans afløser gjorde.....
Det er spørgsmålet. Selvfølgelig er han ikke tiltænkt en fast starter rolle i starten, men længere tror jeg heller ikke der er til første holdet. Efter hvad jeg har kunne læse mig frem til, havde Ajax og et par andre klubber afgivet et bud, men han valgte os over dem, hvilket vel tyder på, at der er en god plan for ham - både på den korte bane, men bestemt også på den lange.

Hmm ... hvem skulle tage over for Zidan?
Jeg tror der hentydes til Kwadwo Poku.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

THenry skrev:
Arff skrev:
Jeg tror der hentydes til Kwadwo Poku.
Det er et godt bud. Jeg tænkte bare, at vi efterhånden har prøvet en del angribere efter Zidan, og Frank (+ de to vi har nu) er vel de eneste som har præsteret nogenlunde siden han smuttede. Derfor skulle jeg lige have den opsummeret, da jeg også tænkte Dadu, Fagerberg osv. ;)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Lazki

Indlæg af Lazki »

Husum skrev:
Interessant at det bliver udlagt som en mellemstation inden han skal videre til engelsk fodbold (Brentford går jeg ud fra)

Der refereres ikke til at Mabil skal videre til en engelsk klub eller den engelske liga.
Derimod henvises der bare til at fodbold, som vi kender der i f.eks. Danmark, er opfundet i England.

I Australien spiller de nemlig også "Australian Football" som er en slags rugby, hvorfor forfatteren af artiklen finder det nødvendigt at pointere hvilken type af fodbold/football der er tale om.
https://www.google.dk/search?q=australi ... cgod12IAdA

Bare lige så vi ikke begynder at brygge videre på en misforståelse :) ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Arff skrev:
http://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/S ... Poku-58417

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Nu vil jeg bare lige sige, at han er tiltænkt en førsteholdsplads (starter eller udskifter). I hvert fald baseret på hans meritter i A-League som er på omgangshøjde med Superligaen. Han har altså i en alder af 19 spillet i 48 kampe og scoret 8 mål, det er vel sådan set ganske godkendt? I øvrigt beskrives han af folk der har set mere til ham end jeg, som en fyr der er hurtig, kan sætte en modstander og score med højre, venstre og hovedet. De er ret så begejstrede for ham Down Under.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Lazki skrev:Der refereres ikke til at Mabil skal videre til en engelsk klub eller den engelske liga.
Derimod henvises der bare til at fodbold, som vi kender der i f.eks. Danmark, er opfundet i England.

I Australien spiller de nemlig også "Australian Football" som er en slags rugby, hvorfor forfatteren af artiklen finder det nødvendigt at pointere hvilken type af fodbold/football der er tale om.
Det giver ikke ret meget mening, når der skrives:
The Danish club is renowned for nurturing young talent and reportedly aims to introduce the former Campbelltown City winger to the English game.
Vi skal jo ikke introducere ham til fodbold. Det spiller han allerede! Hvis man læser artiklen fra adelaidenow, kan man se, at de er opmærksomme på forbindelsen mellem FCM og Brentford, og Mabil siger selv, at han gerne vil spille i den engelske liga. Så de må mene, vi er et skridt nærmere den engelske spillestil.

Australsk footy har ikke noget med sagen at gøre.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg er heller ikke nogen stor fan af at hente tidligere spillere bare fordi de er tidligere spillere.
Det er en vældig romantisk tilgang til fodbold, men FCM forsøger vel netop at bevæge sig væk fra sentimentale signinger og hen imod statistisk gode signinger..

Men det er virkelig også en svær balancegang i disse år.. På den ene side snakker man om europæisk gruppespil hvert andet år, og på den anden side snakker man om at det er vigtigt at investere i akademiet og at man gerne vil have 50% egen avl på 1. holdet..

Hvis vi finder en bedre spiller til begge backs så nærmer vi os en opstilling med 0% egen avl..

Dahlin
NY BACK - Kian - Jim - NY BACK
Sparv
Royer - Andersson - Poulsen - Urena
Pusic

(ovenstående er givet at vi sælger både Erik S og Sisto, Rilwan er ikke inkluderet da han er skadet pt. Enkelte pladser har vi måske nok en egen avl spiller der kunne tage, fx Duelund på kanten)

(dette indlæg ville jeg egentlig have sendt i aftes, af en eller anden grund blev det bare aldrig lige afsendt)

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg fandt lige lidt mere interessant stuff i min research på Awer Mabil.

Man kan mene, hvad man vil om de sædvanlige rangeringer over de største talenter og bedste unge spillere m.v som f.eks. den The Guardian præsenterede med Duelund på listen. Man kan altid stille spørgsmålstegn ved, hvorfor den ene er rangeret højere end andre, hvilke kriterier er anvendt i bedømmelserne, og er der overhovedet nogle, der har overblik og troværdigt evner at have kendskab til den lange række talenter, der er oplistet på disse lister?
Anyway er de interessante og særligt når Mabil fremgår sammen med spillere, der er handlet til kæmpe store summer(f.eks. for 500. mio. kr. som Sterling), spillere der allerede er slået i gennem i store ligaer og spiller på stærke A-landshold. Navnene på listen fremgår alfabetisk fremfor som en egentlig rangering fra 1 til 101.

http://www.101greatgoals.com/blog/the-t ... list-2014/

Her er en anden over de bedste unge midtbanespillere.

http://outsideoftheboot.com/2014/12/12/ ... dfielders/

En australsk scouting report på Mabil, der bl.a. berør hans baggrund.
http://www.fromthestandsal.com/2013/10/ ... wer-mabil/

Endelig en video, som ikke fandt vej til hans bedste youtube klip ;)
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... er-4510344

Mit indtryk er, at vi er ved at købe en spiller, der er meget rå(han har kun startet 11 ud af sine 47 kampe for Adelaide United), men har nogle eminente kompetencer i form af hans ekstreme hurtighed, powerful, atletisk, bevægelig og stærk 1-1 mod offensiv. En spiller der kan ændre kampe. Derudover skulle han være en hårdtarbejdende type, som kommer fra fattige kår som flygtning fra Sydsudan. Det er kun 5 år siden, at han kom til Australien, og man må antage, at betingelserne for at udvikle talentet har været mindre gode i Afrika. Jeg forventer, at det er en sulten spiller, der spiller for en masse mennesker i Afrika.

På negativsiden tales der om at hans præcision i afslutninger skal forbedres og så mangler han stabilitet i sit spil. Derudover skulle han også være rimelig egoistisk i sit spil, men alt dette har vi set før hos så unge spillere, så med god coaching kan vi sikkert få en meget interessant spiller at se. Både udvikling af store talenter og integration af spillere med afrikansk oprindelse har vi tidligere magtet, så jeg synes umiddelbart at Mabil ligner et rigtig godt fit til FCM, såfremt han består lægetjekket. Han bliver i hvert fald spændende at følge.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Brænde chancer kan vores unge ven også ;)
http://www.101greatgoals.com/gvideos/mi ... ory-video/

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mancitydk skrev:Nu vil jeg bare lige sige, at han er tiltænkt en førsteholdsplads (starter eller udskifter). I hvert fald baseret på hans meritter i A-League som er på omgangshøjde med Superligaen. Han har altså i en alder af 19 spillet i 48 kampe og scoret 8 mål, det er vel sådan set ganske godkendt? I øvrigt beskrives han af folk der har set mere til ham end jeg, som en fyr der er hurtig, kan sætte en modstander og score med højre, venstre og hovedet. De er ret så begejstrede for ham Down Under.
Hvad baserer du det udsagn på? (Jeg er bare nysgerrig, da det immervæk er to ligaer som er svære at sammenligne grundet de få møder møder mellem hold fra A-leauge og europæiske hold vi bedre kender niveauet på)

Jeg tror ikke nogen er i tvivl om at han besidder potentiale, men når en helt central udfordring er stabilitet og touch, så ringer visse alarmklokker hos mig ifht. hans muligheder for at bidrage på en kortere bane, her tænker jeg i denne sæson og næste. Hvorfor jeg også kan være i tvivl om hvor meget han vil bidrage med til førsteholdet andet end som sen indhopper.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Vi er iøvrigt ikke ude efter Simon Piesniger, det er åbenbart Brentford der jagter ham :-)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Han lyder også meget som en ekstra Sparv (høj defensiv midt). Det har vi trods alt ikke stort brug for. Sparv er sædvanligvis rimelig driftsikker.

Smartodds virker ret glade for Østrig, eh?

THenry

Indlæg af THenry »

DenStolteJyde skrev:Jeg er heller ikke nogen stor fan af at hente tidligere spillere bare fordi de er tidligere spillere.
Det er en vældig romantisk tilgang til fodbold, men FCM forsøger vel netop at bevæge sig væk fra sentimentale signinger og hen imod statistisk gode signinger..

Men det er virkelig også en svær balancegang i disse år.. På den ene side snakker man om europæisk gruppespil hvert andet år, og på den anden side snakker man om at det er vigtigt at investere i akademiet og at man gerne vil have 50% egen avl på 1. holdet..

Hvis vi finder en bedre spiller til begge backs så nærmer vi os en opstilling med 0% egen avl..

Dahlin
NY BACK - Kian - Jim - NY BACK
Sparv
Royer - Andersson - Poulsen - Urena
Pusic

(ovenstående er givet at vi sælger både Erik S og Sisto, Rilwan er ikke inkluderet da han er skadet pt. Enkelte pladser har vi måske nok en egen avl spiller der kunne tage, fx Duelund på kanten)

(dette indlæg ville jeg egentlig have sendt i aftes, af en eller anden grund blev det bare aldrig lige afsendt)
Vi køber Julle som ny gammel back, og får Bak tilbage fra skade til højrebacken, og så har vi to egen udviklede spillere på backpositionen ;)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Acebone skrev:Han lyder også meget som en ekstra Sparv (høj defensiv midt). Det har vi trods alt ikke stort brug for. Sparv er sædvanligvis rimelig driftsikker.

Smartodds virker ret glade for Østrig, eh?
Men omvendt kunne vi godt bruge en back-up. Spiller Sparv fredag er det hans 4. kamp på 14 dage, og det må siges at være en del.

Jep, de vurdere åbenbart ligaen højere end de selv gør i Østrig ;-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Awer Mabil skulle ankomme i morgen, efter at være rejst i tirsdags. Klubben har flottet sig, og sendt ham med monkeyclass med 6 mellemlandinger

Søren Sorgenfri ‏@SSorgenfri 35 minfor 35 minutter siden Fredericia, Syddanmark
@PatrickArff @MichaelQureshi @awermabil17 For at spare har FCM sendt ham over Darwin, Bangkok, Islamabad, Rom, Frankfurt, Malmø, Billund :)

Låst