Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
fanman

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af fanman »

Hvor kommer den viden med Paul i Hobro fra?

Jeg må indrømme at jeg er imod det at give så tydelig en skideballe, vi har altid talt om at vores talenter skal læne sig op ad de erfarne spillere, det kan godt blive svært hvis de er på nakken af dem.
Skal der gives skideballer på vores hold, er jeg sikker på Glenn er manden der bør gøre det.

Vi er styrkede her på den anden side af vinduet (indtil videre) det er lækkert, dog kunne jeg godt drømme om en fuldgod erstatning for Bach Bak, som nævnt tidligere, så taber vi når manden ikke er på banen.

De har forresten travlt i Esbjerg her til aften http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ga/5422221

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Arff skrev:. Nu er Duncan heller ikke længere selvskrevet i start-11, hvilket også vil presse ham til at præstere endnu bedre.
Det er en rigtig god pointe, som jeg også tænker kan gøre en forskel. Duncan har været selvskreven til holdet i lang tid. Konkurrence er godt, når det kan presse spillerne til at hæve deres niveau. Pladsen som angriber er uhyre vigtig.

Kadlec havde været fra en noget højere hylde, det var en skam det ikke lod sig gøre. Men for bare et år siden havde det her scenarie, med at skulle "nøjes" med topscoreren i superligaen, været det rene utopi at tænke sig :mrgreen:

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Arff skrev:
DenStolteJyde skrev:Så skal vi bare have lejet Paul ud..

Han er jo nede som 4. Valg og har brug for noget fast spilletid for at fortsætte sin udvikling.. Håber meget at han bliver udlejet og kommer stærkere tilbage.. Håber i hvert fald ikke at han bliver solgt eller får lov til at gå ..
Hvis du kigger indlæggene igennem, så skriver jeg også at han med stor sandsynlighed spiller i Hobro i foråret ;) Men enig, selvfølgelig skal Paul udlejes, men det har omvendt ingen interesse haft for klubben før der var en ny angriber på plads, hvilket der NÆSTEN er nu.
Jeg er med på at der hele tiden har været snak om at hvis der kom en tilgang, så kunne man godt udleje Paul.

Min bekymring går ligeså meget i retning af om det så er en udlejning med købsoption eller en udlejning indtil hans kontrakt udløber eller bliver ophævet som det fx gik for Oliver Korch og Isaac Oliseh..

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

fanman skrev:Jeg må indrømme at jeg er imod det at give så tydelig en skideballe, vi har altid talt om at vores talenter skal læne sig op ad de erfarne spillere, det kan godt blive svært hvis de er på nakken af dem.
Skal der gives skideballer på vores hold, er jeg sikker på Glenn er manden der bør gøre det.
Bak kan nu også uddele skideballer til de unge. Tror det var Duelund der under træningskampen mod Start fik en ordentlig overhaling da han ikke spillede bolden tilbage til Bak, men i stedet mistede den.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Klassesigning! Ganske enkelt. Jeg vil hellere have en fugle i hånden end ti på taget, hvis I forstår sådan en lille een :D .

Med Pusic ved vi, hvad vi får. Han har bevist, han kan score i Suppen og han er til stede mentalt.

Mht. skideballer og personlighed, så er jeg af den overbevisning at truppen sommetider kan virke FOR sød og harmonisk. Jeg mener ikke, at noget kant vil skade. Og sådan en vinderattitude kan ikke undervurderes på et hold.

Mon ikke Riddersholm og de sålkaldte personlighedprofiler og efterfølgende rundkredssamtaler om det hele menneske kan afhjælpe noget af Pusic' indvirken på truppen? (Nu kom det sidste til at lyde meget ironisk og det var til dels også intentionen - men jeg finder faktisk tilgangen spændende - og også en smule lilla ble-agtig :D )

Velkommen til, Pusic. Vildt angreb vi råder over.

/Cortez

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Pusic er helt klart en spændende spiller - han har spillet et klasseefterår, og en spiller, som jeg rigtig gerne så i klubbe. Jeg regnede dog ikke med, at vi kunne hente ham, da han var for dyr. Så hurra for frikøbsklausulen :-)

Jeg har to kommentarer:

1) Det er ikke så underligt, at vi både skal have Pusic og Duncan. Jeg tror ikke, at vi ændrer system, som udgangspunkt vil vi stadig kun spille med 1 angriber. Indkøbet skal ses i et længere perspektiv, og i sammenhæng med målsætningen om europæisk gruppespil hvert andet år. Udmeldingen har været, at vi skal gøre truppen klar til europæisk fodbold, og hvis vi tænker frem mod et efterår, hvor vi (i følge målsætningen) skal spille europæisk fodbold, så er det naturligt, at vi skal have en klasseangriber mere. Der er vel ikke nogen her, der tror at Duncan har fysikken til at spille 2 gange om ugen i et langt efterår med europæisk, liga og pokal? Så det vi ser, er bare at der er handling bag ordene. Signingen handler ikke kun om guldet i foråret, men om europæisk fodbold i efteråret.

2) Vi ved, at Pusic ikke var vores førstevalg. Han er nr 2-3 på listen. Han er ikke den spiller, som Glen mødtes med i december, og som man havde planlagt tilgang af i starten af januar. Jeg tror heller ikke, at det er Kadlec, som var den spiller, da vi virkede længere fra ham, end vi ville have gjort, hvis vi allerede havde talt med ham. Tilgangen af Pusic virker altså ikke helt så forberedt, som det var planen. Forhåbentlig betyder det ikke, at han passer dårligt ind.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

DenStolteJyde skrev:
Arff skrev:
DenStolteJyde skrev:Så skal vi bare have lejet Paul ud..

Han er jo nede som 4. Valg og har brug for noget fast spilletid for at fortsætte sin udvikling.. Håber meget at han bliver udlejet og kommer stærkere tilbage.. Håber i hvert fald ikke at han bliver solgt eller får lov til at gå ..
Hvis du kigger indlæggene igennem, så skriver jeg også at han med stor sandsynlighed spiller i Hobro i foråret ;) Men enig, selvfølgelig skal Paul udlejes, men det har omvendt ingen interesse haft for klubben før der var en ny angriber på plads, hvilket der NÆSTEN er nu.
Jeg er med på at der hele tiden har været snak om at hvis der kom en tilgang, så kunne man godt udleje Paul.

Min bekymring går ligeså meget i retning af om det så er en udlejning med købsoption eller en udlejning indtil hans kontrakt udløber eller bliver ophævet som det fx gik for Oliver Korch og Isaac Oliseh..
Paul er en mand de tror på i FCM, men også en mand de ved mangler meget - derfor er en udlejning uden nogen form for klausul ifht købsoption også den optimale løsning. Hvis Paul kan komme ud og få relativt fast spilletid i 1 1/2 sæson, så burde han være klar til at komme "hjem" og tage kampen op med de andre angribere vi har.

Men jeg tror ikke, at du skal være bange for vi slipper ham for good. Mht. Oliver og Oliseh har det jo været fordi man har vurderet at de aldrig ville blive gode nok til at komme i betragtning til at spille hos os, og derfor har man sendt dem videre. Det betyder selvfølgelig ikke at man har sagt de aldrig bliver Superliga-spillere, men blot at vejen til Superliga i FCM var for lang.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er der nogen der ved, om Pusic skal ned til sine nye holdkammerater i Portugal og træne med samt spille kampe?

oros

Indlæg af oros »

TrueWolfMidt skrev:Er der nogen der ved, om Pusic skal ned til sine nye holdkammerater i Portugal og træne med samt spille kampe?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ic/5422418
Han er på vej! ;)

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Paul kunne med stor sandsynlighed blive udlejet til Hobro efter den her nyhed.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/of ... aunschweig

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Arff skrev:Hvis/når der kommer en ny angriber ind, prøver vi at sende Paul videre - jeg ved at Hobro har spurgt på ham.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5422843
Vi kan tabe, men aldrig besejres

fanman

Indlæg af fanman »

Dalgaard kunne ikke ryge til Hobro?

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

fanman skrev:Dalgaard kunne ikke ryge til Hobro?
Jeg mener ikke Dalgaard passer super godt ind hos Hobro.
Hobro har været meget glade for Berggreen pga hans spillestil, hvor han er en stor type der holder godt fast i bolden og kan lægge den videre. Derudover trækker han en masse opmærksomhed, der giver plads til Hvilsom, Thomsen og Antipas. Denne spilletype passer rigtig godt på Paul, der har de samme spidskompetencer som Berggreen, og derfor kan man smide Paul direkte ind uden at ændre på taktikken.

Det der taler for Dalgaard er, at man i Hobro i løbet af opstarten har trænet på en formation med 2 angribere. Der kunne Dalgaard muligvis passe ind, som en mere 'doven' type, ved siden af altid ivrige Hvilsom. Dalgaard ville i hvert fald passe bedre ind end Paul, hvis Hobro vil til at spille med to angribere.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

tubbe93 skrev:
fanman skrev:Dalgaard kunne ikke ryge til Hobro?
Jeg mener ikke Dalgaard passer super godt ind hos Hobro.
Hobro har været meget glade for Berggreen pga hans spillestil, hvor han er en stor type der holder godt fast i bolden og kan lægge den videre. Derudover trækker han en masse opmærksomhed, der giver plads til Hvilsom, Thomsen og Antipas. Denne spilletype passer rigtig godt på Paul, der har de samme spidskompetencer som Berggreen, og derfor kan man smide Paul direkte ind uden at ændre på taktikken.

Det der taler for Dalgaard er, at man i Hobro i løbet af opstarten har trænet på en formation med 2 angribere. Der kunne Dalgaard muligvis passe ind, som en mere 'doven' type, ved siden af altid ivrige Hvilsom. Dalgaard ville i hvert fald passe bedre ind end Paul, hvis Hobro vil til at spille med to angribere.
Det jeg har hørt fra Hobro er at man som udgangspunkt holder fast i det nuværende system.. Grunden til at man har spillet lidt med to angribere er at det kan være nødvendigt i perioder hvis man skal jagte et resultat og så er det en fordel at spillerne ved hvordan det fungerer når der er to mand på toppen.

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Pusic et helt klart et spændende indkøb. Jeg havde ikke lige set indkøbet komme til den plads, havde måske mere håbet på forstærkning på en af de to backs, som jeg stadig mener er der vi er svagest. Hvis vi tør håbe på, at status i dette vindue bliver urena ollsson Dahlin og nu pusic uden vigtige spillere den anden vej, så står vi klart styrkede til forårets kampe. Vi må håbe at Pusic bliver et bedre køb, end sidste gang vi fiskede i esbjerg :D . Hold kæft hvor jeg glæder mig til mandag den 23 februar :lol:

Låst