FCM-boss: Vi er her for at vinde guld

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: FCM-boss: Vi er her for at vinde guld

Indlæg af Noe »

974 skrev:
Den type statistisk beregning synes jeg er ret meget til grin..

Hvad er kriteriet for lige præcis at komme med udmeldingen efter 14 runder

Hvad er der galt med 10,11,12,13, 15, 16 osv ?

Hvis der nu bliver hentet eks. 6 point på os i de 2 næste runder - hvad så??

Synes at det er en mærkelig form for journalistik :-)
Den kræver simpel desk research og har forholdsvis bred appel. Internettet lever af mange klik for få ressourcer. Jeg så en lignende artikel i sidste runde, og vi vil nok se den gentaget i de næste runder op mod pausen.

Jeg synes til gengæld at det er en fin artikel. Den demonstrerer, hvor lang foran vi faktisk er, også målt historisk. Vi er ikke foran på lidt småheld og dommerkendelser her og der, men er i gang med en af de allerbedste kampagner i superligaens historie (næststørste forspring efter runde 14 siden starten i 1991). Man kan selv lege med tidligere stillinger her: http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 014%2F2015

Faren er selvfølgelig, at det bliver en sovepude. Men jeg har endnu ikke mødt en ÅB- eller FCK-fan der ikke har spået at vi smider det til sidst. Vi skal nok blive ved med at kæmpe, til den fede dame synger.

oros

Indlæg af oros »

Lidt mere statistik:
Vi har Pione, som er den, der oftest har været på rundens hold - 5 gange.
Vi har 24 gange haft en spiller på rundens hold - de nærmeste forfølgere 16 gange.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen

Det kan vi isoleret set heller ikke bruge til noget. Men lægger vi alle de forskellige dele sammen og benytter dem i en fælles vurdering af FCMs øjeblikkelige situation, så fortæller det altså en historie om soliditet, som ikke mange kan gøre os efter.

Kronen på værket kommer til juni, hvis vi alle holder benene på jorden og snuden i sporet! Jeg har en rigtig god mavefornemmelse i år!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er interessant at sidde og bladre i stillingen fra sidste sæson. Vi fik aldrig rigtig det her store hul, forfølgerne var i lang tid ca. 4 point efter os, og så pludselig vender stillingen.
Det større forspring vi har i denne sæson, bør give lidt mere ro.

Stadig bittert at se, at vi i runde 30 faktisk eroberede 1. pladsen tilbage, og så gik det ellers bare ned :cry:

Vi har lært rigtig meget af sidste sæson, tror ikke vi på samme vis pludselig går i stå, det må vi bare ikke..

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Det er interessant at sidde og bladre i stillingen fra sidste sæson. Vi fik aldrig rigtig det her store hul, forfølgerne var i lang tid ca. 4 point efter os, og så pludselig vender stillingen.
Det større forspring vi har i denne sæson, bør give lidt mere ro.

Stadig bittert at se, at vi i runde 30 faktisk eroberede 1. pladsen tilbage, og så gik det ellers bare ned :cry:

Vi har lært rigtig meget af sidste sæson, tror ikke vi på samme vis pludselig går i stå, det må vi bare ikke..
Selvom mange peger på parallelle forløb, er der er ret markante forskelle ifht. sidste sæson: I 13/14 startede vi som lyn og torden, og gik så lidt døde. I år har vi presset på hele efteråret igennem. Forsimplet (og her begår jeg måske en klassisk fejl, Randers ;)) så startede vi med et meget stort forspring til FCK (13 point senest i runde 8). Det forspring soldede vi langsomt væk (6 points ved vinterpausen). I år er det os, der presser FCK, og øger gradvist.

Som andre påpeger, er det dog lige gyldigt, hvis vi smider 6 points mod ÅB og FCK i de sidste kampe. De kampe kan definere hele vores forår. Vi kan i praksis være mestre, eller vi kan se frem til et gyserforår. Eller alt derimellem. :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ved ikke om den har været bragt her, men det er endnu en interessant artikel med Jacob Ankersen, omkring eventuelle indkøb i vinter-vinduet.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -dilemmaer

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Nu ved jeg self ikke hvad man mener med om der står nogen på spring, men synes da umiddelbart at der er gode unge spillere på vej i alle kæder?
Særligt synes jeg faktisk vi er stærkt besat i forsvaret også når man ser på fremtidens spillere.

Lauridsen er VB en del år endnu hvis han vil og ellers står Møller klar i skyggen.
Centralt er det Banggaard der er den helt store unge stjerne, men også sonni nattestad er klar i kulissen.
Højre bak kunne det måske godt give mening at hente en erstatning ind til da Andre Rømer jo ikke er primært forsvarsspiller, men alligevel har han imo gjort det pænt når der har været bud efter ham.

Midtbanen er det jo Marco Larsen der er det helt store talent sammen med Pione Sisto.

I angrebet er det Paul jeg ser som en rigtig spændende spiller til fremtiden.

Men ser man fx på u19 truppen kan jeg da godt se at der måske ikke er så mange der lige banker på til 1. holdet, men pt er der jo en del unge der allerede er en del af superligatruppen..

(Det skal dog retfærdigvis siges at jeg faktisk ikke kender vores u19-drenge særligt indgående.. men det er derimod blot en vurdering udfra at der ikke er nogen af deres navne jeg kan genkalde mig at have hørt før, udover Razak, Duelund og Gemmer...)

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Ravnen skrev:Ved ikke om den har været bragt her, men det er endnu en interessant artikel med Jacob Ankersen, omkring eventuelle indkøb i vinter-vinduet.

Du tænker vel på Rasmus ikk? ;)
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Saemala skrev:
Ravnen skrev:Ved ikke om den har været bragt her, men det er endnu en interessant artikel med Jacob Ankersen, omkring eventuelle indkøb i vinter-vinduet.

Du tænker vel på Rasmus ikk? ;)
:shock: JOW :mrgreen:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

:geek:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fin artikel på EB: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5320426
Lad os bare aflive enhver spænding om mesterskabet, inden de sidste visne blade er fløjet af træerne, og det første lys i adventskransen er tændt.

FC Midtjylland buldrede i går hen over de forsvarende mestre fra AaB med 2-0. En sejr, der især i første halvleg kunne være blevet meget større, da de først fik hul på bylden. Ulvene har nu noteret sejre over samtlige 11 modstandere i Superligaen - efter bare 15 runder. Det er ganske enkelt uimodståeligt.
Det er en læseværdig artikel. Men hvis de tror vi folder hænderne bag hovedet og slapper af nu, så tager de fejl ;)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:Fin artikel på EB: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5320426
Lad os bare aflive enhver spænding om mesterskabet, inden de sidste visne blade er fløjet af træerne, og det første lys i adventskransen er tændt.

FC Midtjylland buldrede i går hen over de forsvarende mestre fra AaB med 2-0. En sejr, der især i første halvleg kunne være blevet meget større, da de først fik hul på bylden. Ulvene har nu noteret sejre over samtlige 11 modstandere i Superligaen - efter bare 15 runder. Det er ganske enkelt uimodståeligt.
Det er en læseværdig artikel. Men hvis de tror vi folder hænderne bag hovedet og slapper af nu, så tager de fejl ;)
Jeg er ikke helt enig. Den giver kun de gode grunde til hvorfor vi har en reel chance for at ligge nr. 1 når sæsonen er ovre, men udfordrer ikke præmissen.

Hvis gutterne slutter stærkt af, så er det afgørende at holdet forsat bevarer fokus henover vinteren og ikke lader sig "overtale" af artikler som denne.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Stoffer skrev:
Ravnen skrev:Fin artikel på EB: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5320426

Jeg er ikke helt enig. Den giver kun de gode grunde til hvorfor vi har en reel chance for at ligge nr. 1 når sæsonen er ovre, men udfordrer ikke præmissen.

Hvis gutterne slutter stærkt af, så er det afgørende at holdet forsat bevarer fokus henover vinteren og ikke lader sig "overtale" af artikler som denne.
Helt rigtigt ! FOKUS - FOKUS - FOKUS. Og så koncentrerer vi os om 1 kamp ad gangen. Håber så at truppen er skades-fri når vi starter op til foråret, så vi kan stille hold, alt efter hvem vi skal spille imod.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Trænerne tror stadig på FCM, trods nederlaget til FCK: http://www.bt.dk/superligaen/superliga- ... -stadig-gu
Selv om hovedstadsholdet fra FC København hentede et lignende forspring på kun tre runder og efter vinterpausen har 16 runder til at gøre noget lignende, er der bare en væsentlig forskel i denne sæson, mener Ove Pedersen og Lars Søndergaard: Matthew Benham. FC Midtjyllands mand med pengene, som kom til før denne sæson.

»Jeg ved godt, at FC København har været stabile i en otte-ni kampe her til sidst, men FC Midtjylland kommer nemmere til sejrene, og det bliver afgørende. Og så mener jeg, at FC Midtjylland har en større bredde, end FC København har, efter de har fået flere penge tilført. Denne gang har de midlerne til at beholde spillerne og måske endda forstærke holdet,« siger Ove Pedersen.

Besvar